mandag den 27. juni 2011

Glæde

Det hele er ikke bare surt og hårdt. Der er også alt det gode og det rare.

Vi elsker hinanden. Vi elsker vores liv, og vi elsker vores datter. Vi elsker tanken om en fremtid. Vi elsker vores fortid. Vi griner en gang i mellem (dog sjældnere end før), og vi elsker stadig med hianden.
Det er vigtigt at holde fast i de kæmpe store småting. Det er vigtigt at holde fast i glæden.

Og så ser jeg vores nuværende livssituation, som en lejlighed for at udvikle mig og vokse.

Den postive depressionsliste indtil videre:
1. Jeg er startet til et meditationskursus - og er rigtig glad for det
2. Jeg tvinger mig selv til at finde glæden og lykken inden i - og finder det uden problemer
3. Jeg værdsætter glæde og overskud meget mere
4. Jeg har lært en hvis forståelse for psykisk sårbare
5. Jeg ved, at jeg vil være sammen med min mand
6. Jeg skriver denne blog

Der er nok flere ting, så denne liste vil komme i et opdateret indlæg senere en dag.

Men depressionen er ikke kun negativ hele tiden. Den er altomfavnenden og knugende. Men man kan tage et valg. Og jeg har valgt at tage et aktivt valg om at vokse og udvikle. Bare en smule.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar